Logo produkcji ekologicznej UE ma nadawać produktom ekologicznym spójną tożsamość wizualną, ułatwiać konsumentom rozpoznanie produktów ekologicznych i pomagać rolnikom we wprowadzaniu ich do obrotu w całej UE.
Kiedy można stosować logo?
Logo produkcji ekologicznej można używać tylko dla produktów, które uzyskały certyfikat produkcji ekologicznej od upoważnionej jednostki certyfikującej.
Logo musi być stosowane dla wszystkich pakowanych produktów ekologicznych produkowanych i sprzedawanych jako ekologiczne na terenie Unii Europejskiej.
Logo może być stosowane dla:
– produktów importowanych do UE, jeśli spełniają unijne przepisy dotyczące importu,
– niepakowanych produktów ekologicznych,
– produktów eksportowanych z UE do krajów trzecich,
– materiałów informacyjnych i kampaniach edukacyjnych promujących rolnictwo ekologiczne – o ile jego użycie nie wprowadza w błąd.
Logo nie może być stosowane dla:
– produktów zawierających mniej niż 95% składników ekologicznych,
– produktów objętych żywieniem zbiorowym (np. restauracje, stołówki, szpitale),
– produktów nieobjętych przepisami rolnictwa ekologicznego,
– produktów w okresie konwersji.
Jak można stosować logo?
Stosując logo produkcji ekologicznej UE należy zapewnić, że:
– minimalny rozmiar logo to 13,5 x 9 mm, a w przypadku bardzo małych opakowań – 9 x 6 mm,
– logo ma standardowe kolory – zielone tło i białe gwiazdki, a gdy całe opakowanie jest drukowane w jednym kolorze, dopuszcza się użycie logo w wersji jednobarwnej,
– nie wprowadza się zmian graficznych.
Obok logo produkcji ekologicznej UE musi być umieszczony numer jednostki certyfikującej (np. PL-EKO-15), a także miejsce produkcji surowców rolnych wchodzących w skład produktu.
Logo oraz szczegółowe wytyczne dotyczące jego stosowania można znaleźć na stronie Logo produkcji ekologicznej.